O konferencji
STEAM i AI czyli Nowoczesne trendy w edukacji
Konferencja dla nauczycieli w ramach Rządowego programu "Aktywna tablica" edycja 2024
Wydarzenie zgromadziło dyrektorów i nauczycieli szkół oraz przedstawicieli środowiska edukacyjnego, którzy dzielili się swoim doświadczeniem i wiedzą na temat innowacyjnych metod wykorzystywania szkolnej infrastruktury, sztucznej inteligencji, realizacji projektów przedmiotowych.
Nauczyciele i nauczycielki zaangażowali się w STEAMowe aktywności, ćwicząc i rozwijając zarówno kompetencje społeczne, jak również umiejętność logicznego i krytycznego myślenia oraz wyobraźnię przestrzenną. Twórcze działania były zdecydowanie zastrzykiem dopaminy dla uczestników, obserwatorów i prowadzących.
Agenda
9 grudnia 2024 r.
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
ul. Jana Pawła II 10
Sesja plenarna z transmisją online
Powitanie
Igor Bykowski - Wielkopolski Kurator Oświaty
Izabela Liebert – Jędroszkowiak - Wielkopolska Wicekurator Oświaty
Kreatywna przestrzeń do nauki przez tworzenie
w duchu STEAM czyli… tworzymy makerspace w szkole
Zbigniew Karwasiński, STEAM w SZKOLE
AI w służbie nauczyciela
Martyna Dominiak-Świgoń, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
Sesja warsztatowa w wędrujących grupach
Micro:bit —
taki mały, a taki potężny
Zbigniew Karwasiński, STEAM w SZKOLE
Przeżyj to sam -
ekspresowy projekt STEAM
Adrianna Szofer, Martyna Dominiak-Świgoń
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
W świecie dźwięków
i drgań — metoda naukowa
w praktyce
Iwona Dostatnia, PaniNauka.pl
Prowadzący
Iwona Dostatnia
PaniNauka.pl
Iwona Dostatnia
PaniNauka.pl
Magister biologii i pedagogiki. Nauczycielka przedmiotów ścisłych w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych (biologii, fizyki, chemii i matematyki) z ponad 35-letnim stażem.
Entuzjastka i popularyzatorka nauk ścisłych metodami eksperymentów, zabaw doświadczalnych i metodą projektów jako paninauka.pl. Marzy o edukacji bez oceniania. Jest zwolenniczką wykorzystywania każdej sytuacji i czynności życiowej do edukacji i pobudzania ciekawości świata u dzieci. Współpracuje z Wydziałem Studiów Edukacyjnych UAM i organizacją OMEP, z którymi stworzyła lm „Dziecięcy świat doświadczeń”, zawierający instrukcje i prezentacje eksperymentów
do wykorzystania w pracy z dziećmi, członek Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych.
Ma niespożytą energię i głowę pełną nieograniczonej ilości pomysłów, które namiętnie realizuje z trójką wnucząt.
Martyna Dominiak-Świgoń
Trener, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
Martyna Dominiak-Świgoń
Trener, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
Jest popularyzatorką nauki, trenerem, ekologiem. Specjalistą ds. platform edukacyjnych w Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym.
Ukończyła szkolenia z zakresu tutoringu i przywództwa w edukacji. Uczestniczyła w realizacji interdyscyplinarnych projektów we współpracy z Uniwersytetem im. A. Mickiewicza oraz Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu.
Zbigniew Karwasiński
STEAM w SZKOLE
Zbigniew Karwasiński
STEAM w SZKOLE
Trener, ekspert ds. edukacji STEAM, ekspert Sieci Edukacji Cyfrowej KOMETA. Pasjonat nowoczesnych technologii. Dawniej nauczyciel fizyki, techniki i informatyki. Moderator Design Thinking.
Dwukrotny Laureat listy 100 osób, które przyczyniły się do podnoszenia umiejętności cyfrowych w Polsce wyłanianego co roku przez Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych. Jest współautorem rozwiązań i produktów edukacyjnych w tym Scottie Go –światowego hitu do nauki programowania dla najmłodszych oraz zestawu edukacyjnego BeCREO KiT, LEARN:BIT oraz wielu programów, kursów oraz scenariuszy edukacyjnych.
Panelista, wykładowca, autor artykułów metodycznych i specjalistycznych dla edukacji.
Adrianna Szofer
Trener, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
Adrianna Szofer
Trener, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
Jest trenerką o niewyczerpanych zasobach energii. Z wykształcenia magister biologii, nauczycielka, chemiczka. Specjalistka z zakresu turystyki i rekreacji, a prywatnie wiolonczelistka.
W swojej pracy w Poznańskim Centrum Superkomputerowo – Sieciowym jest ekspertką ds. kompetencji cyfrowych i programistycznych. Zaangażowana w realizowanie zadań w ramach projektu AI4Youth Sztuczna Inteligencja dla młodzieży. Bierze udział w pracach związanych z tworzeniem stron internetowych i platform edukacyjnych.
Jako trenerka promuje STEM na każdym kroku. Przygotowuje treści edukacyjne, scenariusze. Jest współautorką kursu STEM w Szkole.
Materiały z konferencji
"Kreatywna przestrzeń do nauki przez tworzenie w duchu STEAM czyli… tworzymy makerspace w szkole"
AI w służbie nauczyciela
W świecie dźwięków i drgań — metoda naukowa w praktyce